Sıcak Havalarda Cilt Dostu 3 Yemek Önerisi

Besin ögelerinin ihtiyaca uygun miktarda tüketilmesi sağlıklı bir cilt için altın kuraldır. Doğru bir beslenme planıyla hem sağlıklı bir bedene hem de sağlıklı bir cilde sahip olmak mümkündür.


Bilinen cilt dostu gıdalar havuç, kayısı, portakal, diğer sarı meyve ve sebzeler, ıspanak ve diğer yeşil yapraklı sebzeler, domates, yaban mersini, fasulye, bezelye ve mercimek, fındık diyebiliriz. Sıcak havalarda bu gıdaları kullanarak yapacağınız yemekler cildiniz için daha faydalı olacaktır. Bizler de sizlere 3 yemek önerisi vereceğiz.


Zeytinyağlı Havuçlu Börülce

Bu yemek için ihtiyacınız olan malzemeler: 300 gr taze börülce, zeytinyağı, 1 adet soğan, 2 adet havuç, 2 adet domates, tuz, karabiber ve yarım su bardağı su.


Öncelikle börülceleri ayıklayıp yıkayın ve ardından 7-8 cm uzunluğunda dilimleyin. Soğanı yemeklik doğrayın. Havuçların kabuklarını soyduktan sonra uzun ve ince bir şekilde dilimleyin. Bir kenarda domatesleri rendeleyin. Tencereye zeytinyağını alın ve soğanları ekleyip pembeleşinceye kadar kavurun. Ardından havuçları ekleyerek kavurmaya devam edin. Havuçlar da biraz yumuşamaya başladıktan sonra börülceyi ekleyerek 4-5 dakika kavurun ve rendelenmiş domatesleri ekleyin. Son olarak suyu ve damak tadınıza göre tuzu-karabiberi ekleyin. Tencerenin kapağını kapatın ve orta ateşte 20 dakika (suyunu çekene kadar) pişirin.



Ratatouille

Bu yemek için ihtiyacınız olan malzemeler: 2 adet kabak, 2 adet patlıcan, 1 adet domates, zeytinyağı, tuz, karabiber ve tercihinize göre tatlandırdığınız domates sosu.


Patlıcanları kabuklarıyla birlikte ince ve yuvarlak bir biçimde doğrayın. Tuzlu suyun içerisinde 15 dakika kadar acı suyunun çıkması için bekletin. Ardından suyunu süzdürün ve bir tur yıkayın. Kabakları ince ince doğrayın. Domatesleri de aynı boyut ve şekillerde doğrayın. Tüm sebzeleri bir kabın içine alın. Üzerlerine zeytinyağı, tuz ve baharatları ilave edin. Domates sosunu yaydığınız kabın içine, sebzelerinizi dıştan içe do