Kolajen Takviyelerinin Alternatifi Var mıdır?

Cildimizin en temel yapıtaşı olan kolajen; uzun yıllar boyunca vücudumuzda yeterli seviyelerde üretildikten sonra, 20’li yaşların sonlarında azalma gösterir. Kadınlarda ise menopoz döneminden sonra kolajen kaybı yılda %2’ye kadar çıkabilir. Bu nedenle 25 yaşın üzerindeki herkesin vücudundaki kolajen oranına dikkat etmesi gerekir.


Yıllar geçtikçe üretimi azalan kolajen vücuttan tamamen kaybolmayacaktır. Dolayısıyla takviye almak bu eksikliğin oluşmamasına yardımcı olmaktadır. Vücuda kolajen alımı için 2 yol vardır. Ya kolajen içeren besinleri tüketmek ya da kolajen takviyesi kullanmak. Blog başlığımız kolajen takviyelerinin alternatifi ile ilgili olduğu için bu yazımızda sizlere kolajen içeren besinlerden bahsedeceğiz.


Kırmızı ve Beyaz Et: Sığır başta olmak üzere keçi ve tavuk etlerinde bolca kolajen proteini bulunur. Ancak en fazla kolajen barındıran bölgeler hayvanların “sakatat” olarak adlandırdığımız bölgeleridir.