Doğal Kolajen Kaynakları Nelerdir?

Güncelleme tarihi: 7 Ağu 2020

“Kolajen Nedir?” adlı yazımızın sonlarına doğru kısaca değindiğimiz “doğal kolajen kaynakları”nı araştırdığımızda aslında hiç de yabancı olmadığımız besinlerle karşılaşmaktayız. Bu konu hakkında bilgilendirme yaparken, destekleyici kolajenleri neye göre seçmeniz gerektiğinden bahsederken üzerinde durduğumuz balık ve sığır, bizim iki ana besin kaynağımız olacaktır.


Dolayısıyla bu iki hayvandan alınan hayvansal gıdalar kolajen takviyesinin başında yer almaktadır. Ancak bu noktada sağlığımızı tehdit eden bir noktaya dikkat çekmek gerekmektedir, kolajen bildiğimiz kırmızı etin aksine daha çok sakatat diye adlandırdığımız kısımlarda bulunmaktadır. Örnek verecek olursak öğün olarak tüketebileceğiniz en çok kolajen içeren besin kelle-paça çorbasıdır. Deri, sakatat ve kemikler hayvanın protein ve kolajen açısından en zengin kısımlarıdır. Balıklarda ise en çok kolajen yine pul kısımlarda (derisinde) ve tür olarak da morina balıklarında bulunmaktadır.


Maalesef günlük kolajen kaybını her gün bu tür gıda takviyesi ile çözmek mümkün değildir. Çünkü her gün sakatat yemek, yağ oranı yüksek balıklar tüketmek kolestrol ve kilo başta olmak üzere bir çok sorunu beraberinde getirecektir.