Doğal Antioksidan Kaynakları Nelerdir?

Güncelleme tarihi: 7 Ağu 2020

Biz ne kadar kendimizi korumaya çalışsak da yaşamsal faaliyetlerimiz sonucunda (yemek yemek, su içmek vb.) mikroplar, serbest radikallere maruz kalıyoruz. Bu zararlı etmenler grip, halsizlik veya uyku düzensizliğinden tutun kansere kadar birçok hastalığın ana sebebidir. Bu hastalıklar ile savaşabilmek için, vücudumuzun bağışıklık sistemimize antioksidanlar yardımı ile bir zırh örmesi gerekir. Antioksidan zırhının vücudumuzdaki ana amacı serbest radikallerin miktarının artmasıyla oluşacak olan Oksitadif Stres’i önlemek olacaktır. Yaşamsal fonksiyonlarımız neticesinde bile bize bu denli zarar veren serbest radikalleri ve antioksidanları anlattığımız yazılarımızı Blog sayfamızdan okuyabilirsiniz!


Peki vücudumuza nasıl antioksidan yüklemesi yaparız? Bu serbest radikallerin yarattığı zararlı etkileri nasıl hafifletiriz? Bu haftaki yazımızda bağışıklık sisteminize nasıl güçlü bir kalkan oluşturabilirsiniz ondan bahsedeceğiz. Doğal besin kaynakları insan sağlığı için çok önemlidir. Her meyve her sebze vücudumuz için yararlı vitaminler içermektedir. Antioksidan deposu olarak sizleri hastalıklardan koruyacak besinlerin başında ise; nar, yeşil çay, domates, yaban mersini, üzüm, turunçgiller, yeşil biber, sarımsak, havuç, tarçın gibi meyve ve sebzeler gelir.

Bu meyve ve sebzeleri düzenli olarak tüketmek sizler için tabii ki yararlı olacaktır ancak bu noktada da karşımıza iki büyük sorun çıkar:


1- Günlük antioksidan ihtiyacını karşılarken meyvelerden alacağınız şeker fazlalığı farklı hastalıklara yol açabilir!

2- Yediğiniz meyve ve sebzeler g