Bol Kolajen İçeren 5 Yiyecek

Doğal kolajen kaynakları aslında hayatımızın her yerinde karşımıza çıkan, araştırdığımızda günlük hayatımızda hiç de yabancı olmadığımız besinlerdir. Bu yazımızdaki bilgilendirmemizde destekleyici kolajenlerden bahsederken üzerinde durduğumuz iki ana besin kaynağımız balık kolajeni ve sığır kolajeni olacaktır.


Bu iki hayvandan alınan hayvansal gıdalar kolajen takviye piramidinin en üstünde yer almaktadır. Fakat tam bu noktada sağlığımızı tehdit eden bir noktaya dikkat çekmek isteriz ki kolajen bildiğimiz kırmızı etin aksine daha çok “sakatat” diye adlandırdığımız kısımlarda bulunmaktadır. Balıklarda ise kolajeni en çok barındıran bölge derisidir (pul kısımları). Balık türü olarak da morina, somon, orkinez balıklarında faylasıyla bulunmaktadır.


Kolajen üretiminde sebze ve meyvenin yerinden bahsedecek olursak; vücudumuzun, kolajeni üretirken ve alınan kolajeni emerken yüksek oranda C vitaminine ihtiyaç duyduğunu belirtmeliyiz. Fakat unutmamalıyız ki, hiçbir şeyi gereğinden fazla tüketmemeliyiz.